Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Marki własne produktów spożywczych sieci handlowych w dobie zmian, listopad 2022

O ile jeszcze w lutym 2020 54% klientów zwracało uwagę na markę produktu w trakcie robienia zakupów spożywczych to już w listopadzie 2022 odsetek klientów był wyższy (64%)*

W trakcie robienia zakupów spożywczych 66,1% klientów pochodzących z TOP 20 miast Polski zrezygnowało z zakupu znanej marki produktu spożywczego na rzecz marki własnej sieci handlowej, podczas, gdy odsetek klientów z miast powiatowych być nieco wyższy

Stopień rezygnacji z marek znanych na rzecz marek własnych wg kategorii produktowych i pochodzenia opiszemy w kolejnym artykule. Podsumowując, nie unikniemy zmian na rynku zachowań konsumenckich. Jakie strategie zostaną wdrożone przez producentów znanych marek produktów spożywczych w celu utrzymania pozycji marek? Czy być może niektórzy producenci nie zwrócą uwagi na problem – tego się dowiemy za kilka lat.

 

 

* na podstawie badania CATI Omnibus n-836 gospodarstw domowych, listopad 2022. Blok badań rozwojowych CeBRiS.