Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

Wykorzystanie techniki WATI w badaniach marketingowych

Technika WATI (Web-assisted telephone interviewing ) cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. 
Ankieta telefoniczna wspomagana ankietą online ma praktycznie wszechstronne zastosowanie.
Zanim opiszemy przykłady wdrożeń to warto wspomnieć, że prezentacja wizualna samej ankiety z treścią przed oczyma  respondenta jak i obecność ankietera telefonicznego wpływa in plus na uczestnictwo samego respondenta w ankiecie. Oczywiście nie ma nic za darmo; poprzez wdrożenie dodatkowego narzędzia kontroli jakości sam proces ankietyzacji się wydłuża co finalnie wpływa na wycenę projektu. Dlatego technikę WATI rekomendujemy w przypadku realizacji projektów:

a) trudno dostępnych grup celu/ specjalistów

b) wszędzie tam, gdzie czas trwania ankiety CATI przekracza 15 minut. Dlaczego 15 minut? Wartość wskaźnika rzetelności pozycji testowych/ narzędzia pow. 15 minut drastycznie spada (o tym pisaliśmy ponad 10 lat temu)

c) wszędzie tam, gdzie przedmiotem badania jest ocena treści graficznych  np. logotypów, identyfikacji wizualnej, opakowań, konceptów plakatów, landing page’ów, reklam (zarówno form statycznych, jak i video)

d) wszędzie tam, gdzie przedmiotem badania jest ocena treści audio. Tak dzisiejsza technologia pozwala nam na umieszczenie pliku audio na serwerze, następnie odtworzenie go. Tutaj możemy testować jingle, ścieżki wokalne lektorów np. do reklam

e) problemów badawczych gdzie zamiast pytań badawczych używamy długich scenariuszy opisowych/ studium przypadków

Jak długo trwa projekt badania marketingowego z wykorzystaniem techniki WATI?

Przykład 1. Próba n-150 podmiotów/ instalatorów wod-kan, czas realizacji do 4 tygodni

Przykład 2. Próba n-200 podmiotów MSP posiadających umowę leasingu pojazdu, czas realizacji do 6 tygodni

Przykład 3. Próba n-200 matki dzieci w wieku przedszkolnym, czas realizacji do 5 tygodni

Przykład 4. Próba n-50 gabinetów stomatologicznych, czas realizacji do 4 tygodni

Ostateczny czas trwania projektu WATI uzależniony jest od profilu grupy celu