Badania segmentacyjne

CeBRiS - badania segmentacyjne rynku

Dlaczego badania segmentacyjne rynku są ważne?

Segmentacja rynku to jedno z najważniejszych narzędzi w badaniach rynku, szczególnie istotne w obliczu rosnącej konkurencji. Konsumenci, stając przed wyborem produktów, często mają do dyspozycji wiele marek i ich różnorodne warianty. Aby wyróżnić się na rynku, niezbędne jest precyzyjne określenie grupy docelowej oraz opracowanie skutecznej strategii komunikacyjnej.

Segmentacja rynku umożliwia:

  • Wyodrębnienie homogenicznych grup konsumentów – na podstawie ich potrzeb i charakterystyk.
  • Stworzenie sugestywnego przekazu marketingowego – dostosowanego do specyficznych cech konsumentów.

Kryteria segmentacji rynku

Segmentacji można dokonywać w oparciu o różne kryteria, takie jak:

  • Cechy funkcjonalne produktu
  • Przedziały cenowe
  • Cechy społeczno-demograficzne konsumentów
  • Zachowania konsumentów
  • Cechy psychologiczne

Popularne Narzędzia Segmentacyjne

Agencja Badawcza CeBRiS, Wrocław

Jednym z najbardziej znanych systemów segmentacji jest Values and Lifestyle II (VALS II), który dzieli konsumentów na osiem segmentów na podstawie ich zasobów i dominujących motywacji:

  • Zmagający się
  • Ufni
  • Myślący
  • Starający się
  • Zdobywcy
  • Budujący
  • Doświadczający
  • Nowatorzy

Wyzwania Segmentacji

Mimo popularności narzędzi segmentacyjnych, istnieją pewne zastrzeżenia:

  • Mit uniwersalnych wartości – segmentacja nie zawsze uwzględnia różnice kulturowe.
  • Nadmierna fragmentacja – segmentacja na zbyt wąskie grupy może prowadzić do nieopłacalnych strategii marketingowych.

Przyszłość Segmentacji

Segmentacja rynku pozostaje istotnym narzędziem, ale musi być dostosowywana do dynamicznego rynku. Badacze powinni z większą refleksją podchodzić do stosowania tych narzędzi, aby dostarczać firmom bardziej wartościowe i strategiczne dane.

Skontaktuj się z nami!

Czy wiesz, że analiza segmentacyjna rynku na którym działasz to „must have”? Zapytaj ekspertów o szczegóły!

Telefon

+48 535 77 12 17

Adres mailowy

info@cebris.pl

Wysyłając wiadomość wyrażasz zgodę na przetwarzanie podanych danych w celu przygotowania oferty lub realizacji zadań wynikających z przesłanego zapytania (zgodnie z art. 6 ust 1 pkt b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz. L 119/1, 4/05/2016)).

CeBRiS Badania Rynku Wrocław
Zadzwoń teraz!