Cel analizy
Dostarczenie informacji wspomagających wytyczanie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa.
Grupa docelowa
Inwestorzy, przedsiębiorcy, osoby zamierzające otworzyć firmę
Opis analizy
Strategia jest dla przedsiębiorstwa sposobem, w jaki powinno się nim kierować, aby najpewniej i najszybciej realizowało cele stawiane mu przez właścicieli. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa opiera się na zbadaniu adekwatności zasobów, którymi dysponuje przedsiębiorstwo, do realizacji celów, jakie stawiają przed nimi właściciele. W ramach analizy strategicznej wykonana zostanie analiza makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz wnętrza firmy przy wykorzystaniu adekwatnych i uznanych metod.
Korzyści
Wykorzystanie analizy strategicznej firmy zwiększa pewność podjęcia najlepszej decyzji w kluczowych dla biznesu momentach, takich jak ustalanie strategii rozwoju, dywersyfikowanie, bądź konsolidowanie działalności firmy, czy zakończenie zaangażowania w dany projekt inwestycyjny. Analiza w jasny i przystępny sposób wskaże, jakie szanse i zagrożenia znajdą się na drodze firmy oraz jak umiejętnie wykorzystać silne i słabe strony, aby odnieść sukces i zrealizować zakładane cele.