Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up
Sponsoring to nowoczesna forma reklamy zdobywająca ostatnimi czasy coraz większą rzeszę zwolenników. Posiada wiele zalet, które trudno osiągnąć stosując tradycyjne środki przekazu reklamowego. Dziś gdy niechęć Polaków do tradycyjnych form reklamy plasuje się na poziomie wcześniej niespotykanym (co niewątpliwie jest spowodowane ich częstotliwością emisji) sponsoring jest alternatywą wartą rozważenia. Oczywiście jest to komplementarna forma reklamy tzn. firmy, które ją wykorzystują stosują, również tradycyjne sposoby reklamowania się, jednak pozwala ona w nienachlany sposób budować wizerunek marki. Niewątpliwą zaletą takiej formy reklamy jest jej nacechowanie emocjonalne, oglądając w telewizji swoją ulubioną drużynę siatkówki, przeżywamy każde jedno zagranie naszych ulubieńców i choć nie skupiamy się na reklamach pojawiających się na bandach czy strojach zawodników (podczas oglądania meczu znajdują się na peryferiach naszej uwagi) to jednak nasz mózg je rejestruje. Co ważniejsze przeprowadzone badania pokazują, że poprzez sponsoring firmy budują pozytywny wizerunek w oczach nie tylko wiernych kibiców ale także tych, którzy okazjonalnie oglądają emisje z różnego rodzaju imprez sportowych. Badanie efektywności sponsoringu to bardzo złożony proces. Nasza metodologia uwzględniając wiele ważnych czynników pozwala wyliczyć skuteczność działań sponsoringowych odnosząc je do tradycyjnych form reklamy. Badając aspekty wizerunkowe jakie daje sponsoring możemy wykazać jego wpływ na spostrzegany wizerunek marki. Ponadto wykorzystując metodę eksperymentalną oraz prawa psychologii możemy w sposób rzetelny wykazać skuteczność sponsoringu oraz jego wpływ na umysł konsumenta.