By komunikaty reklamowe objęły swoim zasięgiem jak największą rzeszę konsumentów powinniśmy posiadać dogłębną wiedzę na temat mechanizmów rynkowych rządzących daną branżą. Istnieje wiele dróg komunikacji z klientem, jednak ich skuteczność uzależniona jest od wielu czynników takich jak chociażby specyfika branży, cechy demograficzne grupy docelowej czy zasięg rynku na którym działamy. Inaczej bowiem obierzemy strategię komunikacji z klientem jeżeli nasz target stanowią osoby starsze niż by to było w przypadku np. młodzieży. Rodzaj wytwarzanych produktów czy też świadczonych usług również ma związek ze skutecznością poszczególnych dróg dotarcia do klienta, tak samo jest w przypadku rynku na którym działamy – rynki lokalne, regionalne, ogólnopolskie rządzą się swoimi prawami a działania marketingowe prowadzone na nich powinny być ściśle pod nie przygotowane.
Metodologia, którą stworzyliśmy pozwala znaleźć najbardziej efektywną drogę komunikacji z potencjalnym klientem, co z pewnością wpłynie pozytywnie na wyniki finansowe firmy jak również pozwoli zaoszczędzić pieniądze przeznaczane do tej pory na nieskuteczne kanały komunikacji.