badania, w których eksperymentator manipuluje zmienną niezależną w celu wykazania przyczynowości oddziaływania na zmienną zależną.
Related Posts
Testy reklamy
badania, których celem jest dostarczenie opinii na temat zaprezentowanego materiału promującego dany produkt ( reklama TV, reklama... read more
Badania rynku – wybór odpowiedniej metody zbierania danych
W badaniach rynkowych istnieje wiele ilościowych metod zbierania danych. Należą do nich m.in. wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI), bezpośredni indywidualny... read more
Metoda MAT w badaniu rynku
Metoda MAT jest techniką często stosowaną przez przedsiębiorstwa w analizie 12-miesięcznego trendu sprzedaży, jak i prognozach sprzedaży. Zastosowanie metody MAT... read more
Metody badania rynku
Metody badania rynku Czym się różnią metody jakościowe od ilościowych w badaniach rynku ? Jest to jeden z podstawowych problemów, które badacz... read more
Badania fokusowe
(Focus Group Interviews -Zogniskowane Wywiady Grupowe (FGI)) metoda badań jakościowych, polegająca na analizie wypowiedzi uczestników uzyskanych... read more
Kluczowa rola wskaźników marketingowych a efektywność i skuteczność przedsiębiorstwa
Rynek badań marketingowych w Polsce na dobre zaczął się rozwijać po 1989 roku (powstanie pierwszej, niezależnej, polskiej firmy badawczej- Demoskop).... read more
Wartość życiowa klienta ( CLV)
Customer Lifetime Value (CLV) jest to wskaźnik wartości życiowej klienta stosowany w badaniach rynku, a dotyczy wartości zysku netto, możliwe... read more
Zalety badania marketingowego
Jakie informacje można uzyskać dzięki badaniom marketingowym? Badania marketingowe bywają nieocenionym źródłem informacji niezbędnych do podjęcia trafnej decyzji, która w rzeczywistości... read more
Badania sondażowe a dobór próby
To jedna z najpopularniejszych metod wykorzystywanych w badaniach opinii publicznej. Metoda ta polega na stworzeniu kwestionariusza, którym następnie za pośrednictwem... read more
Badania Omnibusowe PAPI
Zalety Badania: Najniższa cena na rynku: Koszt badania jest konkurencyjny i dostosowany do potrzeb klientów. Praca ankieterów podlega zapisowi cyfrowemu: Zapewnia to... read more