Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w Stanach Zjednoczonych w latach 40 XX wieku. Na początku była wykorzystywana jedynie w branży finansowej, z czasem jednak zaczęto ją stosować na szerszą skalę. Dziś Mystery Shopping jest najczęściej wykorzystywaną metodą badania poziomu obsługi opierającą się na obserwacji. Szybki rozwój technologii w XX wieku (zwłaszcza telekomunikacji i internetu) sprawił, że powstały nowe sposoby sprzedaży oraz dystrybucji dóbr co przyczyniło się do modyfikacji metody. Dziś wyróżnia się kilka rodzajów Mystery Shopping m.in. audyt bezpośredni, audyt ekspercki, audyt telefoniczny, audyt e-mail oraz internetowy.
Related Posts
Raporty dla galerii handlowych
Zakres Tematyczny Usługi Zachowania zakupowe mieszkańców: Analiza ruchu klientów w galeriach handlowych, obiektach handlowych, marketach wielkopowierzchniowych. Rozkład ruchu klienta według dzielnic administracyjnych miasta. Postawy... read more
Badanie skuteczności kanałów dystrybucji
Nie jest tajemnicą, że aby sprzedać dany towar trzeba go najpierw skutecznie rozdystrybuować, czyli pozyskać nabywców dzięki zapewnieniu im... read more
Brief problemu badawczego
inaczej zarys przedmiotu badania, dostarczany do agencji badania rynku przez zleceniodawcę w formie dokumentu. Brief problemu badawczego ... read more
Etyka w badaniach rynku
Europejskie Stowarzyszenie Badaczy Opinii Publicznej i Rynku to instytucja stojąca na straży zasad etycznych w branży badań rynkowych. Instytucja założona... read more
Badanie systemu motywacji finansowej
Codziennie czytamy raporty odnośnie wynagrodzeń pracowniczych. Zawierają one istotne informacje o ich minimalnym wzroście, o ich średniej, czy też kto... read more
Badania preferencji konsumentów
Badania preferencji konsumentów są stosowane by jak najlepiej dopasować dany produkt do potrzeb klienta. Wyniki uzyskane z takiego badania są... read more
Badania rynkowe – branża budowlana
Przeszło od dwóch lat słyszmy w mediach, iż branża budowlana przeżywa kryzys. Analitycy rynkowi podają, iż główną przyczyną zachowań kryzysogennych... read more
Badania jakościowe
Badania prowadzone na małych próbach, realizowane zazwyczaj w formie indywidualnych wywiadów (IDI) lub zogniskowanych wywiadów fokusowych (FGI). Badania... read more
Techniki projekcyjne w badaniach marketingowych
Do badań rynku wykorzystywane są różne metody, wśród nich sięga się także po metody jakościowe. Stosuje się ją w celu... read more
Blind Testy w badaniach rynku
Blind tests czyli inaczej mówiąc ślepe testy służą do badania preferencji (np. smaku, zapachu,) związanych z daną kategorią produktową. Największą... read more