Koszty twojego sukcesu


Jeżeli zamierzasz wprowadzić nowy produkt na rynek, albo zamierzać zdywersyfikować obecne portfolio oferowanych przez siebie usług w oparciu staniesz przed obliczem działań marketingowych. Jak wiesz nie sztuką jest przeprowadzić kampanie promocyjne i dotrzeć do twoich klientów, sztuką jest natomiast zrobić to w sposób ekonomiczny.

W przypadku badania skuteczności działań promocyjnych nie uwzględnia się kosztów poniesionych przez twoją firmę, ale jedynie stopień osiągnięcia celów. Badania efektywności działań promocyjnych koncentrują się w przeciwieństwie do badań skuteczności działań promocyjnych na takich zjawiskach ekonomicznych jak wielkość sprzedaży oraz zysk osiągnięty przez firmę. Dlatego też przy planowaniu wszelakich działań promocyjnych nie należy zapinać o jej efektywności.To na co powinieneś zwrócić uwagę to wskaźnik kosztu sprzedaży, im mniejszą wartość wskaźnika będą się charakteryzowały twoje działania promocyjne, tym większa efektywność. W skrócie dla lepszego zobrazowania; podlicz koszty działań promocyjnych związanych z danym produktem/usługą, a następnie podziel je przez liczbę klientów pozyskanych w tej kampanii. Kolejną rzeczą nad którą warto się zastanowić to dobór odpowiednich narzędzi działań promocyjnych. Inaczej mówiąc, musisz sprawdzić, jak rozkłada się wartość wskaźnika kosztu sprzedaży w przypadku stosowania odpowiednich narzędzi marketingowych np. jeżeli wartość wskaźnika kosztu sprzedaży dla produktu ” X” w przypadku działań promocyjnych za pośrednictwem programów lojalnościowych będzie niższa, niż w przypadku działań telemarketingowych to rzecz jasna wybierzesz pierwszą opcję. Na pewno teraz zadasz pytanie; ale skąd wiedzieć jakie działania marketingowe będą skuteczne w mojej branży? Możesz popytać się znajomych co myślą o zaplanowanej przez ciebie strategii komunikacji, ale pamiętaj, że to tylko ich opinia i nie musi być istotna statystycznie, po drugie nie będzie reprezentatywna dla twoich odbiorców. Inna kwestia to stronniczość wypowiedzi twoich znajomych.
Dlatego warto zlecić badania strategii komunikacji marketingowej firmie zewnętrznej, która obiektywnie podchodzi do twojego problemu. Mało tego dysponuje sprawdzoną metodologią i zaawansowanymi narzędziami statystycznymi, dzięki czemu będziesz dysponował rozbudowanymi raportami odnośnie twojego problemu.


Zadzwoń teraz!