Kompetencje pracowników są tematem badań organizacyjnych od początków koncepcji cech osobowościowych. Nie będziemy jednak zajmować się teoriami badań, ale ich istotą.Zanim przejdziemy to tematyki kompetencji, zadaj sobie pytanie; czy zapisałbyś się kurs nurkowania do pierwszej lepszej osoby z ogłoszenia ? Na pewno nie, podobnie jak my zweryfikowałbyś działalność. Dlatego też wyobraź sobie, że firma to okręt, na którym ty jesteś kapitanem.Od ciebie zależy jaką dobierzesz załogę. Jeżeli statek zatonie nie możesz mieć pretensji do załogi, bo sam ją wybrałeś.
Analogia jest celowa, firma to twój okręt i od ciebie zależy czy dopłyniesz do celu. Jeżeli dopłyniesz to jakimi kosztami oraz ile celów, twój okręt osiągnie. Dlaczego warto badać kompetencje pracownicze?
Od kompetencji przełożonych oraz podwładnych w większości zależy powodzenie działań organizacyjnych, tym bardziej jeżeli działasz w specjalistycznej branży.
Może się okazać też, iż branża, w której funkcjonujesz nie wymaga szczególnych kompetencji od twoich pracowników.
Kompetencje twoich pracowników mogą mieć wpływ na postrzeganie twojej firmy przez otoczenie konkurencyjne
Dzięki badaniom kompetencji pracowników, możesz na bieżąco korygować potencjał kompetencyjny organizacji, dopasowywać szkolenia do braków poszczególnych członków,
Pamiętaj, że trwała zmiana zachowania pracownika np. nawyku w mówieniu do klienta wymaga czasu i jest procesem wymagającym zaangażowania nie tylko ze strony pracownika, ale przede wszystkim twoim
Jeżeli chcesz rozwinąć przedsiębiorstwo, szukasz Lidera, który poprowadzi zespół to badanie kompetencji pokaże ci czy kandydat spełnia twoje kryteria.