Najprościej mówiąc agencje badawcze dostarczają przedsiębiorcą niezbędnych informacji potrzebnych do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych. W Polsce początki rozwoju branży badawczej dotyczą wczesnych lat 90, to właśnie wtedy rodzime firmy zajmujące się najróżniejszą działalnością, idąc za przykładem przedsiębiorstw zachodnich zrozumiały, że działania marketingowe są niezbędnym narzędziem pozwalającym na stawianie czoła konkurencji w kształtującej się gospodarce wolnorynkowej. Dziś marketerzy mają szerokie pole do manewru jeżeli chodzi o wybór firmy świadczącej usługi badawcze. Niektóre z agencji badawczych specjalizują się w wąskich obszarach (np. zajmują się jedynie badaniami jakościowymi czy etnograficznymi) inne zaś prowadzą działalność obejmującą wszelkie obszary badawcze ( zajmują się zarówno badaniami rynku jak i opinii publicznej). Ponadto firmy badawcze różnią się stosowaną metodologią oraz technikami zbierania danych np. zbadanie wizerunku marki x a co za tym idzie uzyskane informacje z takiego badania mogą znacznie różnić się od siebie. Należy jednak zaznaczyć, że uzyskanie odmiennych danych przez agencje nie oznacza bynajmniej, że któraś popełniła błąd, jest to raczej przyczyną zastosowania odmiennej metodologii.
Related Posts
Badania ceny produktów i usług
technika, dzięki której możemy ustalić minimalny oraz maksymalny próg wrażliwości cenowej grupy docelowej konsumentów. Analiza parametrów cenowych... read more
Tajemniczy Klient
Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w... read more
Wskaźnik satysfakcji klientów
Sukcesem każdej firmy są zadowoleni i wierni klienci. Usatysfakcjonowani klienci to lojalni klienci, a także tacy, których utrzymanie kosztuję firmę... read more
Badania CASI
(Computer - Assisted Self Interviewing) - komputerowa ankieta wypełniana samodzielnie przez respondenta) W badaniach CASI, uczestnik badania, zaopatrzony... read more
Jakość wyników badań marketingowych a funkcjonowanie przedsiębiorstwa
Badania marketingowe są ważnym elementem funkcjonowania niejednego przedsiębiorstwa. Kiedy na zebraniu zarządu, naradach działów pojawiają się pytania: jakie działania należy podjąć... read more
Badania typu „in home test”
badania ilościowe przeprowadzane w domach respondentów przez przeszkolonych ankieterów, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych informacji na... read more
Badanie systemu motywacji finansowej
Codziennie czytamy raporty odnośnie wynagrodzeń pracowniczych. Zawierają one istotne informacje o ich minimalnym wzroście, o ich średniej, czy też kto... read more
Blind Testy w badaniach rynku
Blind tests czyli inaczej mówiąc ślepe testy służą do badania preferencji (np. smaku, zapachu,) związanych z daną kategorią produktową. Największą... read more
Rzetelność pomiarów w badaniach marketingowych cz. I
Brzmi poważnie. Jednak zagadnienie to jest ważne i istotne. Osoba poszukująca dobrych badań marketingowych prędzej czy później powinna spotykać... read more
Kryteria w badaniach segmentacyjnych
Badania segmentacyjne, jak sama nazwa wskazuje mają na celu wyodrębnienie istotnych grup konsumentów danego produktu lub usługi. Sama kategoryzacja konsumentów... read more