Badania Effective Sales Channels


Jeszcze pięćdziesiąt lat temu nie mieliśmy do czynienia z taką różnorodnością produktów czy też usług, kwestia ta dotyczy przede wszystkich rynków postkomunistycznych, gdzie kupić mogliśmy w zasadzie to co było dostępne na półkach sklepowych ( lub pod ladą). Ostatnie dziesięć lat zachowań konsumenckich, obcowania z produktami, kształtowaniem się preferencji wpłynęło wyraźnie na dopasowanie strategii sprzedażowych. Biorąc uwagę styl życia klientów, kanały sprzedażowe tj. sprzedaż tradycyjną w wyspecjalizowanych punktach sprzedażowych, galeriach, centrach handlowych, czy też w internecie powodzenie firmy handlowej/sprzedażowej w głównej mierze uwarunkowane jest dopasowaniem skutecznej strategii sprzedażowej.

Pomimo zwiększonego dostępu do wiedzy ( specjalistyczne książki, poradniki, internet) nadal możemy zaobserwować brak dopasowania strategii do produktu/usługi u niektórych firm.

Poniżej przedstawiamy kilka sytuacji marketingowych, w przypadku których warto przeprowadzić badanie kanału sprzedażowego.

  1. Brak sprzedaży produktów/ usług pomimo realizowanych kampanii reklamowych.
  2. Spadek wartości sprzedaży produktów/usług w danej branży przy jednoczesnym utrzymywaniu się poziomu sprzedaży u podmiotów konkurencyjnych branżowo.
  3. Brak informacji zwrotnych z otoczenia marketingowego o marce tj. brak postrzegania wizerunku marki na rynku lub nie dość istotne postrzeganie marki przez potencjalnych użytkownków.
  4. Zmiana stylu życia klientów wynikająca z czynników demograficznych lub ekonomicznych.
  5. Rozwój obecnego kanału sprzedażowego i powiększenie portfolio klientów o nowe segmenty.

Jeżeli twoja firma świadomie już teraz buduje strategię marketingową na przyszłość to zwiększa swoje szanse na powodzenie, jeżeli zaś funkcjonuje w oparciu o trend na rynku to zastanów się czy nie warto pomyśleć co będzie za pięć lat.


Zadzwoń teraz!