Jakie informacje można uzyskać dzięki badaniom marketingowym?
Badania marketingowe bywają nieocenionym źródłem informacji niezbędnych do podjęcia trafnej decyzji, która w rzeczywistości może zaważyć o przyszłości naszej firmy. Profesjonalnie wykonane analizy rynkowe pozwalają być zawsze o krok przed konkurencją co w dzisiejszej sytuacji rynkowej jest kluczem do sukcesu. Poniżej przedstawiamy niektóre z informacji, jakie można uzyskać dzięki badaniom marketingowym.
- Uzyskanie aktualnych informacji na temat mechanizmów rządzących danym rynkiem/branżą
- Poznanie opinii konsumentów na temat mojej marki oraz marek konkurencji
- Identyfikacja wizerunku mojej marki oraz marek konkurencji
- Poznanie cech produktu, które decydują o jego zakupie
- Identyfikacja bieżących potrzeb konsumentów
- Poznanie jakości obsługi w mojej firmie
- Identyfikacja nisz rynkowych
- Poznanie motywacji zakupowych konsumentów
- Poznanie skuteczności kampanii reklamowej
- Optymalizacja skuteczności komunikatów reklamowych