CATI czyli indywidualny wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo wykorzystywany jest bardzo często w badaniach społecznych jak i marketingowych. Gdy chcemy poznać w dość krótkim czasie opinię społeczeństwa na temat jakiegoś zjawiska, bądź przeprowadzić krótkie badanie wizerunkowe marki/produktu, wywiad telefoniczny wydaje się być bardzo dobrym rozwiązaniem. Agencje badawcze posiadają rozbudowane studia CATI, w których w jednym czasie może pracować nawet kilkudziesięciu Tele-ankieterów dzięki czemu przebadanie dużej próby respondentów nie stanowi żadnego problemu. Metoda ta jak każda inna powinna być stosowana rozważnie, ponieważ nie każdy problem badawczy da się dzięki niej rozwiązać. Zdecydowanie mocną stroną opisywanej metody jest czas w jakim możemy zebrać dane oraz stosunkowo niski koszt badania. Do słabych stron możemy, natomiast zaliczyć małą liczbę pytań zawartych w kwestionariuszu oraz ograniczenia związane z poziomem ich trudności. Problemem może być również niemożność prezentacji badanym materiałów multimedialnych. Podsumowując metoda CATI jest bardzo przydatna gdy potrzebujemy uzyskać w szybkim czasie informacje na temat interesującego nas zjawiska, należy jednak pamiętać, że poziom szczegółowości informacji uzyskanych tą metodą może nas nie satysfakcjonować.
Related Posts
Badanie postaw nabywców- modele złożone
W dostępnej literaturze poświęconej zastosowaniu badań marketingowych można znaleźć dość obszerne artykuły na temat modeli postępowania nabywców zarówno dóbr inwestycyjnych,... read more
Badania typu „in hall test”
badania ilościowe przeprowadzane w specjalnie zaaranżowanych salach, których celem jest dostarczenie szczegółowych i wnikliwych ocen respondentów na temat... read more
Segmentacja rynku wstęp
Nie od dziś wiadomo, że każdy konsument poszukuje innego produktu. Jeden woli wydać więcej, ale mieć za to dłuższy okres... read more
Badania Omnibusowe
wielotematyczne badania, przeprowadzane przez agencje badania rynku na dużych (najczęściej reprezentatywnych) próbach w regularnych odstępach czasu. Zaletą... read more
Badania konsumenckie
badania realizowane zazwyczaj przez przedsiębiorców i organizacje, których celem jest poznanie zwyczajów, postaw, opinii, zachowań konsumentów na... read more
Magiczny ROI
Dla tych, którzy się jeszcze nie spotkali z panem ROI’em powiemy tylko, iż za tajemniczym akronimem nie... read more
Raporty dla galerii handlowych
Zakres Tematyczny Usługi Zachowania zakupowe mieszkańców: Analiza ruchu klientów w galeriach handlowych, obiektach handlowych, marketach wielkopowierzchniowych. Rozkład ruchu klienta według dzielnic administracyjnych miasta. Postawy... read more
Tajemniczy Klient
Mystery Shopping (tajemniczy klient) jest to jedna z najefektywniejszych metod badania poziomu obsługi klientów. Historia tej metody rozpoczęła się w... read more
Audyt internetowy
W obecnych czasach Internet stał się bardzo ważnym kanałem sprzedażowym dla prawie każdej branży. Z dnia na dzień w sieci... read more
Badania CASI
(Computer - Assisted Self Interviewing) - komputerowa ankieta wypełniana samodzielnie przez respondenta) W badaniach CASI, uczestnik badania, zaopatrzony... read more