Rynek lokalny czy regionalny?


Nie ważne czy jestem młodym przedsiębiorcą czy też doświadczonym ” rekinem biznesu”, za każdym razem kiedy myślisz o twoich docelowych odbiorcach usług/produktów stoisz przed dylematem; czy wejść z nowym produktem na rynek lokalny czy może na cały region. Na pewno zdarzyło ci się nie przespać kilka nocy, samo zaś rozmarzanie o wizji ekspansji nie pozwala ci zasnąć. Też nam się to zdarza, marzenia uruchamiają nasze cele, a sprzężone w zaprzęgu z motywacją trą na przód. Nie pozwól jednak, aby ” ambitne marzenia” nie zamieniły się gorycz i rozpacz, bowiem same marzenia nie wystarczą ci do osiągnięciu sukcesu. Wielkie koncerny nie powstały przez przypadek, ale dzięki skutecznie przemyślanej i sprawdzonej strategii marketingowej. Teraz zastanów się, czy nie możesz mieć własnej strategii ?

Czy jesteś w stanie sprawdzić który z rynków będzie twoim obszarem działania? Owszem, dzięki badaniom rynku lokalnego lub regionalnego będziesz dysponował danymi o tym czy jest szansa na powodzenie twojej inwestycji czy też nie. Może się okazać, iż nie będzie miejsca na twoje usługi/produkty na rynku lokalnym, a na rynku regionalnym trafiłeś w niszę rynkową. Dzięki badaniom będziesz mógł określić optymalną cenę za twój produkt, jaką skłonną będą zapłacić twoi klienci. Dodatkowo pamiętaj, iż dzięki wynikom badań możesz uzyskać informację o konkurencji, zatem dysponujesz przewagą. To nie wszystko, dzięki badaniom możesz uzyskać dane o zwyczajach zakupowych np. w jakich godzinach klienci najczęściej dokonują zakupów.

Pamiętaj badanie rynku, nie ważne czy lokalnego, czy zagranicznego pozwala ci sformułować strategię marketingową. Możesz rozpocząć potężną inwestycję finansową w dowolnym miejscu na planecie np. 2 miliony złotych , która może się okazać nietrafna, a możesz wcześniej zlecić firmie badanie rynku, inwestując promil z tej sumy i uzyskując wynik negatywny. Co bardziej będzie odczuwalne ? To, że zaoszczędziłeś prawie 2 miliony złotych oraz to, że zdecydowałeś się na badanie, czy to, że straciłeś 2 miliony złotych i nie skorzystałeś z porady specjalistów. To drugie prawda? Strata jest bardziej odczuwalna niż zysk.


Zadzwoń teraz!